Egy kis Volswagen T1 történet!

A Volkswagen T1-es mikrobuszát talán sokaknak nem kell bemutatnom, hisz egy olyan veterán autóról van szó, mely több mint fél évszázada rója rendületlenül az utakat és a hippi korszak egy meghatározó szimbóluma a mai napig. Ám azt kevesen tudják, hogy ezen népszerű típus alapját valójában egy egyszerű targonca ihlette. Történt ugyanis, hogy 1947 egy napsütötte tavaszi délelőttjén egy holland üzletember, bizonyos Ben Pop, épp ellátogatott a Volkswagen németországi gyárába, hogy nyélbe üssön egy nagyobb Volkswagen Bogár megrendelést, mikor a gyár udvarán megakadt a szeme egy egyszerű targoncán. A két tengelyes szerkezetet szemlélve eszébe jutott, hogy mi lenne ha eme masszív szerkezetet házasítanánk a Bogár egyszerű kasznijával, mellyel egy olcsó de megbízható járműhöz juthatnánk. Ötletét természetesen megosztott a Volkswagen vezetőségével és a tervező mérnökök hamar rájöttek, hogy ez nem is halott ötlet és a háború utáni Európának pont egy ilyen tehergépjárműre van szüksége. Megkezdődött a tervezői munka és az első prototípus 1949-ben már le is gördült a futószalagról. Ez a típus a Volkswagen T1 Transporter nevet kapta és innen már csak egy kis ugrás kellett, hogy 1951-ben megjelenjen a széria legismertebb típusa a Volkswagen T1 Deluxe, vagy ahogy sokan ismerik a Samba. Az óriási nyitható tető, az üvegsor melyeket a tetőívekbe építettek, a jellegzetes V alakú orr, a hatalmas Volkswagen embléma és természetesen a cipősdobozra emlékezettető forma láttán még a mai napig sokan megfordulnak az utcán egy igazi veterán autó rajongónak pedig hevesebben kezd kalapálni a szíve. Ez az a hatás amit egy Samba még a mai napig kivált az emberekből, annak ellenére hogy egy targonca gyújtotta az isteni szikrát.

  • Biztonsági kód


Küldés